Warunki zimowe na turnieju

Z powodu bardzo rozmiękłych faiwayów wprowadzamy na polu warunki zimowe. Oznacza to, że w czasie turnieju zamykającego sezon piłkę wbitą w trawę będzie można wyciągnąć i zadropować obok. Również piłeczkę umazaną błotem można zamarkować, podnieść i wyczyścić.

15 komentarzy

  1. Gorbi

    Udało się dojechać do domu bez przeszkód. Dziękuję wszystkim za towarzystwo i grę.

  2. Jerry

    Uffff no i całe Twoje szczęście że dojechałeś bez problemu.
    Również dziękuję wszystkim za miłe towarzystwo oraz za wspaniałą grę.

  3. Marcin Łabentowicz

    Ciesze się bo faktycznie się martwiłem. (ja tez myślałem że się uda a wyszło jak wyszło) Dzięki za grę ale jak zwykle śniło m i się że wygram a tu jak zwykle . pozdrawiam i Gratulacje dla wujcia który pokazał mi że bez względu na wiek zawsze można znaleźc swoje miejsce na polu.

  4. Piotr Wesołek

    WITAM SERDECZNIE
    mam jeszcze jedno pytanko do wczorajszej sytuacji
    jak ma sie do tego zapis :
    reguła 27-1, w stroke play kara za złamanie reguły 2 uderzenia, a nie dyskwalifikacja

  5. Reguła 15-3 b

    If a competitor makes a stroke or strokes at a wrong ball, he incurs a penalty of two strokes.
    The competitor must correct his mistake by playing the correct ball or by proceeding under the Rules. If he fails to correct his mistake before making a stroke on the next teeing ground or, in the case of the last hole of the round, fails to declare his intention to correct before leaving the putting green, he is disqualified.

    Odpowiednia definicja:

    Wrong Ball
    A “wrong ball’’ is any ball other than the player’s:
    • ball in play;
    • provisional ball; or
    • second ball played under Rule 3-3 or Rule 20-7c in stroke play;
    and includes:
    • another player’s ball;
    • an abandoned ball; and
    • the player’s original ball when it is no longer in play.

  6. Piotr Wesołek

    dla mnie inaczej to nie brzmi jak tylko 2 karne uderzenia, zagranie nie własciwa pilka, gdyz nie ma mowy o zadnej przeszkodzie na dołku nr 1 gdzie kara nie ma zastosowania i jest wtedy dyskwalifikacja,……
    ale oczywiscie to moja interpretacja tej reguły,
    jeszcze jedna prosba, czy pomimo „dsq” mozesz zamiescic lub napisac na moj email moje wyniki, z gory dziekuje

  7. Piotr
    Mam do Ciebie kilka pytań w związku z tą sytuacją :
    1. Czy kontrolowaliście czas i upłynęło regulaminowe 5 minut na szukanie piłki ?
    2. Czy przed pójściem na tee żeby zagrać następną piłkę powiedziałeś cokolwiek Markerowi na temat tej sytuacji a jeśli tak to co ?

    Pytam ponieważ chciałbym skonsultować tą sytuację z sędzią golfowym.

  8. Piotr Wesołek

    witam Andrzeju
    było mineło, moja wina, było trzeba zagrac 2 piłke……
    ale jak chcesz sobie wyjasnic to bylo tak :
    czas nie upłynal
    ponaglali nas z tylu ze czekaja, ale nas 4 a ich 3, to zrozumiale ze troche wiecej czasu zabieralo nam rozegranie dolka, Irena niestety nazwiska nie pamietam zaproponowała ze moge zagrac prowizoryczna pilke, a oni jeszcze poszukaja
    idac na tee, bedac w polowie drogi, moj marker znalazl moja pilke
    cofnalem sie i gralem ta znaleziona
    co bylo dla mnie i innych dziwne ze po uderzeniu w krzaki mialem dropowac pilke z kara, ale coz znowu nie znajomosc przepisow, doliczylismy uderzenia karne i gra toczyla sie dalej
    co do moich wypowiedzi to nie skomentowalem tego w zadnen sposob
    tak jak po turnieju powiedzial Tolek : na przyszlosc bede pamietal
    pozdrowionka

  9. No dobrze …
    Co powiedział Twój Marker kiedy znalazł tą piłkę.
    Czy było to coś w rodzaju „znalazłem piłkę więc schowaj ją sobie do kieszeni” czy „znalazłem piłkę więc możesz dalej nią grać” ?

  10. Piotr Wesołek

    przepraszam za zle wpisane imie : nie Irena tylko Janina
    co do wypowiedzi markera : ” jest, znalazłem….” i to wszystko
    Andrzejku dzieki za zainteresowanie, ale traktujmy temat jako zamkniety, było, mineło….

  11. Nie chodzi konkretnie o Ciebie tylko o zasady właściwego stosowania reguł.
    Temat jest rzeczywiście zamknięty bo wyniki zostały zatwierdzone przez Komitet Turnieju i nic ich nie zmieni.

    Łukasz. Jeżeli doszło do dyskwalifikacji zawodnika za wykroczenie na polu co wiązało się także z oddaniem karty wyników z błędnie wpisanym wynikiem na tym dołku to karze podlega również jego marker który podpisał kartę.

  12. Witam.
    Niestety Komitet Turnieju popełnił błąd w interpretacji reguł.

    Piotr nie powinien być zdyskwalifikowany.

    Konsultowałem opisaną sytuację z sędzią golfowym.
    W grę wchodzi Decyzja nr 27/16 :

    Pytanie : „A player searched for his ball for two minutes, declared it lost and started back to play another ball at the spot from which the original ball was played. Before he put another ball into play, his original ball was found within the fiveminute period allowed for search. What is the ruling?”

    Odpowiedź : ” A player cannot render a ball lost by a declaration – see Definition of “Lost Ball”. The original ball remained in play – see Definition of “Ball in Play”. ”

    Sędzia pan Jerzy Błaszczuk stwierdził, że dyskwalifikacja była niezasadna.

  13. Gorbi

    Jednym słowem Piotruś mistrzem świata nie zostałeś.

  14. Piotr Wesołek

    dobrze wiedziec, dziekuje za info…..
    milego dnia

  15. Tak troszkę dla rozluźnienia :

    Co to jest – 150 białych goni jednego murzyna.
    …….
    PGA Tour !!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.